• Partner strategiczny:

Stir Fry z kaszą gryczaną

Składniki:

  • garść świeżego szpinaku
  • biała cebula średniej wielkości
  • mała marchewka ew. 0,5 pęczka szparagów
  • główka czosnku
  • ząbek czosnku
  • 2 jaja
  • 100 g kaszy gryczanej prażonej Melvit
  • garść pomidorów koktajlowych
  • gałązki świeżego tymianku i rozmarynu
  • pęczek świeżej kolendry
  • pestki dyni
  • sos sojowy
  • olej rzepakowy
  • ocet balsamiczny
  • masło

Jak przygotować:

1. Cebulę siekamy w drobną kostkę.

2. Marchewkę myjemy, obieramy i kroimy w drobną kostkę.

3. Ząbek czosnku drobno siekamy.

4. Pestki dyni prażymy na suchej patelni.

5. Szpinak myjemy pod bieżącą wodą.

6. Szparagi dokładnie płuczemy, odłamujemy zdrewniałe końcówki, obieramy z łusek, kroimy na 4-centymetrowe kawałki.

7. Pomidorki koktajlowe przekrojone na pół, polane olejem, posypane świeżym tymiankiem i rozmarynem oraz polane ewentualnie octem balsamicznym, pieczemy w piekarniku w 180 stopniach przez 20-30 minut. Ważne, aby piec je przecięciem do góry, aby mogła odparować z nich woda!

8. Odcinamy czubek główki czosnku, polewamy olejem, posypujemy solą i pieprzem, po czym również pieczemy w 180 stopniach aż będzie rumiany, a ząbki staną się miękkie.

9. Na patelni rozpuszczamy masło i smażymy na małym ogniu cebulę, aż się skarmelizuje- w ten sposób nabierze słodkiego smaku.

10. Na oleju podsmażamy posiekany czosnek i drobno pokrojoną marchewkę, dodajemy szparagi, a gdy zmiękną, dodajemy liście szpinaku.

11. Po 30 sekundach dodajemy ugotowaną kaszę gryczaną, całość mieszamy i wykładamy na talerz.

12. Na tej samej patelni, oczyszczonej ręcznikiem papierowym, smażymy omlet z jajek, doprawiony sosem sojowym, rolujemy i kroimy w poprzeczne paseczki.

13. Danie serwujemy z upieczonym czosnkiem, omletem, pomidorkami koktajlowymi i zrumienioną na maśle cebulą, pestkami dyni i świeżo posiekaną kolendrą.

Czas przygotowania:
45 min.
Ilość porcji:
Poziom trudności:
Średni